Susitikimai su režisieriumi A. Avikunthak ir filmų peržiūros. NEMOKAMAI

Originalus pavadinimas: Susitikimai su režisieriumi A. Avikunthak ir filmų peržiūros.Aprašymas: 

Filmų peržiūros ir susitikimai su režisieriumi Ashish Avikunthak (Indija/JAV).
Organizatorius: KTU Filosofijos ir psichologijos katedra.

APIE REŽISIERIŲ

Ashish Avikunthak filmus kuria jau dvidešimt metų. Žurnalas “Art Review” taikliai apibūdina jo darbus:

“Meno pasaulyje, kuriame labai daug kritikų teigia, jog didelė dalis globalaus meno tampa tarsi tuščia vizualine esperanto kalba, Avikunthak darbai remiasi Indijos epistemologija, o taip pat naudoja griežtai formalizuotą vizualinę kalbą, įtakotą avangardo ir tokių menininkų kaip Andrejus Tarkovskis ir Samuel Beckett. Šie sąmoningai sudėtingi darbai yra nufilmuoti sąmoningai gražiai”.

Avikunthak filmai yra demonstuojami kino festivaliuose, meno galerijose ir muziejuose visame pasaulyje – Tate modernaus meno muziejuje Londone, George Pompidou centre Paryžiuje, Taipėjaus bienalėje (2012 m.), Šanchajaus bienalėje (2014 m.), Ramiojo vandenyno filmų archyve Berkelyje, JAV, o taip pat Londono, Locarno, Roterdamo ir Berlyno kino festivaliuose.

Ashish Avikunthak yra apgynęs kultūrinės ir socialinės antropologijos daktaro disertaciją Stanford universitete JAV, dėstęs Yale universitete. Šiuo metu jis yra Kino medijos profesorius Rhode Island universitete JAV.

RATI CHAKRAVYUH

Po masinių vestuvių per mėnulio užtemimą, apleistoje šventykoje susitinka šešios jaunavedžių poros ir šventikė. Jie sėdi ratu ir kalbasi. Tai yra paskutinis jų pokalbis – apie gyvenimą, mirtį, pradžią, pabaigą… Po pokalbio, kuris tęsiasi pusantros valandos, jie nusižudo.

VAKRATUNDA SWAHA

Režisieriaus žodžiais: “1997 m. aš nufilmavau, kaip mano draugas Chowpati paplūdimyje Bombėjuje, paskutinę Ganpati festivalio dieną, panardina į vandenį dievo Ganešo skulptūrą. Po metų jis nusižudė. Po dvylikos metų aš užbaigiau šį filmą. Jis yra rekviem mirusiam draugui”.

KALIMANTHANKATHA

Sekdami Samuel Beckett “Belaukiant Godo” pėdsakais, du aktoriai iš Kalkutos 2013 m. vyksta į didžiausią žmonių sambūrį pasaulyje – Hindu festivalį Maha Kumbh Alahabade, kuris vyksta kas dvylika metų. Jie ieško Kalki – dešimtojo ir paskutiniojo dievo Višnu avataro – paslaptingiausio iš visų avatarų, kuris buvo žemėje, tačiau taip ir liko nesurastas. Tačiau jiems beieškant kyla karas, ir jie jam ruošiasi skaitydami Mao Tse Tung “Mažąją raudonąją knygą”.

ANTARAL

Trys moterys prisimena laiką, kartu praleistą mokykloje, bei atgaivina seną draugystę. Jos turi keistą paslaptį, kurios mes filmo metu taip ir nesužinome. Filmas yra kinematografinė Samuel Beckett pjesės “Come and Go” interpretacija.  

KALIGHAT FETISH

Filmas apmąsto dualizmą, susijusį su ceremoniniu deivės Kali, pagrindinės Kalkutos deivės, garbinimu. Jis gilinasi į pasamonę, kuri yra Kali garbinimo pagrindas bei apmąsto transseksualumą, dominuojantį ceremoniniuose spektakliuose, kuriuose vyrai persirengia Kali ją garbindami.