Mokausi iš kino

Kauno kino centras „Romuva“ jau antrus metus sėkmingai vykdo kino edukacijos veiklą Kauno mieste. Per 2014 m. – 2015 m. mokslo metus kino edukacijoje dalyvavo daugiau nei 5000 moksleivių iš Kauno, Kauno rajono ir kitų miestų. Mokytojai ir moksleiviai kine atranda temas, kurios neaprašytos vadovėliuose, tačiau yra labai svarbios jų kasdieniniame gyvenime, moksleiviai mokosi diskutuoti, suprasti, pajausti ir ugdyti emocinį intelektą bei kritinį mąstymą.

Kauno kino centras „Romuva“  vykdo „Mokausi iš kino“ projektą, kuris sėkmingai vystomas jau 5 metai visoje Lietuvoje, organizuoja edukacines animacijos dirbtuves „Pažink animaciją“, projektą „Filmuoju Kauną“, remiamą Lietuvos kultūros tarybos, kino dirbtuves ir įvairius mokymus mokytojams ir kitus kino edukacijos projektus.

Diskusijų moderatoriai:


Andrius Katarskis:

Su jaunimu dirbu jau daugiau kaip penkis metus. Per tą laiką supratau, kad vienas svarbiausių dalykų darbe su jaunu žmogumi, tai jo saugumo jausmo užtikrinimas. Kinas, tai viena iš formų, kaip tai padaryti. Tuomet jaunuolis gali kalbėti sunkiomis temomis, savotiškai „pasislėpdamas“ už filmo herojų. Dirbdamas stengiuosi įtraukti dalyvius. Tam naudoju patyriminės pedagogikos, meno terapijos ar kitus aktyvius metodus. Man svarbu, kad tiek man, tiek dalyviams pokalbis apie filmą praeitų ne tik produktyviai, bet ir saugiai bei smagiai.
Mokiausi sveikatos psichologijos, šiuo metu mokausi geštalto psichoterapijos, kas įtakoja ir mano darbo būdus. Konsultuoju individualiai ir vedu mokymus komandoms. Daugiau apie mane galima paskaityti www.katarskis.lt ir www.trinus.lt.


Dovilė Genutytė:

Kai gyvenime pritrūksta įdomumo, naujumo, spontaniškumo – einu į kiną. Jame pergyvenu už veikėjus, džiaugiuosi, kai jiems pasiseka. Ir iš jų mokausi. 
Kaip kino edukatorė padedu ir moksleiviams mokytis iš kino: suprasti kino kalbą, analizuoti veikėjų charakterius, siužetą. Nes tam, kad daugiau sužinotum apie pasaulį, nebūtina visko patirti pačiam. Galima mokytis ir iš kitų pavyzdžių, kurie parodomi kine.
Apie mane:  
Baigtos pedagogikos studijos
Psichologijos bakalauras ir magistras (šiuo metu: klinikinės psichologijos magistras)
Individualus mokymosi sunkumų turinčių vaikų mokymas​
Paramos fondo „Jaunimo linija“ savanorė ir savanorių mokytoja


Vaida Galkontaitė:

Darbas su vaikais, savanoriavimas, psichologijos studijos padėjo suprasti, kuo gyvena mažieji žmonės, su kokiais džiaugsmais bei rūpesčiais jie susiduria. Mane žavi jaunimo nuoširdumas, tiesmukumas, išradingumas. Suprantu, kad kelias į suaugusiojo pasaulį nėra paprastas, tad dirbant su jaunimu stengiuosi kalbėti apie tai, kas jaunam žmogui yra svarbu ar ne visada drąsu pasakyti. Prieš metus atradau, kad kinas – tai puikus draugas bei mokytojas. Jis kelia jausmus, žadina vaizduotę, didina smalsumą, kartais pateikia atsakymus, o kartais sukelia daugybę klausimų, kurie veda į tolimesnius ieškojimus.
Šiuo metu mokausi mokyklinės psichologijos magistro studijose. Dirbu vaikų dienos centre, vaikų ir jaunimo priklausomybės ligų centre, esu vaikų vasaros stovyklų vadovė bei šeštus metus „Jaunimo linijoje“ savanoriauju, taip pat esu savanorių mokytoja. Turimos žinios ir patirtis padeda efektyviai dirbti su grupe, kurti saugią ir priimančią aplinką, gvildenti aktualias problemas.


Aldona Martinonytė:

Su jaunimu dirbu savanoriškose organizacijose: paramos fonde „Jaunimo linija“ ketvirtus metus padedu pasiruošti naujiems savanoriams, VšĮ „Kitas variantas“ prisidedu prie neformalaus moksleivių ugdymo kaip mentorė bei vasaros stovyklos vadovė.
Esu baigusi lietuvių filologijos ir reklamos bakalauro, lietuvių literatūros magistro studijas. Jau studijų metu susidūrusi su kino analize supratau, kad daug dalykų galima išmokti ne tiek filmus žiūrint, kiek juos analizuojant. Su moksleiviais aptariant filmo siužetą, veikėjų paveikslus, scenaristų užmanymą atrandame kiekvienam iš mūsų aktualių dalykų, apie kuriuos kalbėti tampa lengviau, nes dėmesio centre ne mes patys, o aptariamas filmas. Grupėje aptardami kiną mokomės ne tik iš jo, bet ir vieni iš kitų.